Beställningsanvisningar

Beställningen görs snabbt och enkelt hos Woikoski Medicals kundtjänst för hemsyrgasbehandling.

  1. Skicka beställningsblanketten och en kopia av läkemedelsreceptet till Woikoski Medical med fax eller brev.
  2. När vi tagit emot beställningen skickar vi ett informationspaket till beställaren. Det innehåller säkerhetsanvisningar, bipacksedel för medicinsk syrgas, en dekal om medicinskt syre att fästas på ytterdörren samt information om leveransdagar till den egna bostadsorten.
  3. Kundtjänsten för hemsyrgasbehandling ringer ett dygn efter mottagandet av beställningen för att komma överens om praktiska detaljer som leveransdag och eventuell introduktionsutbildning.
  4. Behållare med flytande syrgas levereras hem till kunden. Flaska med medicinsk syrgas levereras efter kundens önskemål antingen till bostaden eller ett bestämt avhämtningsställe. Kunden kan också hämta flaskor med medicinsk syrgas direkt från Woikoskis egna verksamhetsställen.
  5. Vi strävar efter att anordna utbildning om hur syrgasutrustningen används 1–2 dagar efter att behållaren levererats. Utbildningen ges antingen av rehabiliteringshandledare vid sjukhus eller en anställd hos Woikoski Medical.

Fortsatta leveranser av medicinskt syre kan beställas genom Woikoski Medicals kundtjänst, tfn 045 788 15403. Kundtjänsten är öppen vardagar kl 8.00–16.00.

Beställningsblankett (utrustning) (fi)

Fpa-ersättningsberättigade

Medicinsk syrgas och hyra av utrustning berättigar till grundersättning från Fpa. Kostnaderna ingår i beräkningen av Fpa:s betalningstak. Om betalningstaket överskrids kan fakturorna genom fullmakt skickas direkt från Woikoski till Kela. Mer information: kela.fi.

Vi hjälper gärna till med alla frågor som gäller hemsyrgasbehandling.